2008. szeptember 14., vasárnap

Az első hét

Mielőtt elkezdeném a naplót, el szeretném mondani azoknak, akik a hollandiai utazásaimait is végigkísérték egy másik blogomon, hogy ez a blog valószínűleg idő hiánya miatt csak fényképes lesz. Szöveget tehát nem fogok írni, vagy csak elvétve, de úgy gondoltam, hogy eme fantasztikus vidékről készült fotókat mindenképp elérhetővé kell tennem azok számára, akik otthon izgulnak értem.

Pár szót magamról. Kellemesen őrült és kalandvágyó fiatal vagyok, aki szeret új helyeket felkeresni és ott minél több fotót készíteni. Ebből már ki is lehet találni, hogy a fotózás az egyik szenvedélyem. Ha új helyeken járok, mindig nálam van a fényképezőgépem, és ha olyan témát látok, ami megfog vagy számomra érdekes, akkor már kattintok is. Ebbe a blogba tehát a saját fotóimat fogom rakni, hiszen az adja vissza legjobban számomra azt a hangulatot, amit akkor éreztem miközben az adott képet készítettem.

Foglalkozásomat tekintve mérnök vagyok, az alkalmazott biotechnológia területén. Jelenleg nanotechnológiával foglalkozom, és a diplomám megírása után Stockholmban kezdtem el a doktori munkámat.

Szeretek foglalkozni az ősi természeti népek hagyományaival és pogány hitvilágával, ezért is választottam azt, hogy az egyetem befejezése után olyan helyre megyek, ahol munka mellett ennek is tudok élni, megismerve az ottani emberek világképét és a különböző hagyományőrző csoportokat.
Szóval régi vágyam volt, hogy a viking kultúrát saját magam is szemügyre vehessem, és azokkal az emberekkel élhessek és beszélhessek, akiknek őseik behajózták az egész Földet, felfedezték Amerikát, és megalapították Oroszország alapját, a Kijevi Ruszt. Fejlett technológiájuk talán a legjobb volt abban korban melyben éltek, vallásuk és a fizikai világon túli birodalmakról alkotott képük pedig egyedülálló még ma is.

Ebbe a blogba remélhetőleg elég sok témájú fotó fog kerülni, pár ezek közül a természet, svéd kultúra, városok, skandináv házak, a vikingek világa, itt élő emberek, munka, szabadidő, és még ami... Remélem lesz időm felrakosgatni a képeket.
A képekre kattintva azok nagy méretben is megtekinthetőek.

No, akkor - talk is cheap - lássuk a fotókat:

Képek a természetről:
*
*
*
*
*
*

Pár kép a skandináv házakról:

*
*
*

Templomok, temetők:

*
*
*
*
*
*
*

Rúnakövek, ősi viking emlékek:

*
*
*
*
*
*
*
*
***

3 megjegyzés:

Ágnes Mária (Zsófia) Stépán írta...

Hát Matyi,

MÁR irigyellek..
az a ködös mohás ösvény összeszoritja a szivem olyan szép.
Sok sikert, minél többszépet jót!Hajrá!
söt, énis belelkesültem hogy újra blogoljak...mindig van mit irni amior az ember messze hontól kalandozik.
Mingyá én is odamegyek a Svédekhez :) olyan szép,belelkesítö eza pár kép is, és a nyaralásom emlékeit hozzák a skandináv házak képei. :)
puszi

Ágnes Mária (Zsófia) Stépán írta...

ja Ági voltam, de sztemkitaláltad a volt blogom ciméböl.. :)

Molnár Mátyás írta...

Ági,

hát nem gyakran kap az ember ilyen buzdító és örömteli kommentet, mint amit te küldtél.
Köszi nagyon, és hát úgy látszik mostmár egymást lelkesítjük a blogírásra. :)
Sok sikert neked is!
pussz